Важливий показник для туристичного бізнесу

Індустрія туризму влаштована таким чином, що між мандрівником, туристичним агентством і авіакомпаніями існує ще одна важлива ланка – GDS (global distribution system – глобальна система бронювання). Основних у світі всього 4: Амадей, Travelport (Галілей, Worldspan), Sabre.

Часто пасажир може і не підозрювати про існування цієї ланки, але він завжди відчуває, коли якість послуг в окремому агентстві вище, ніж в іншому. Для нього це проявляється в швидкості обслуговування, фінальної вартості квитків, наявності потрібних місць, безпроблемною виписці заброньованого місця.

Наявність відчутних переваг багато в чому залежить від контенту, що міститься в GDS, яким користується агентство. Під контентом в даному випадку мається на увазі: розклад рейсів, інформація про наявність місць та тарифи на авіаперельоти. Давайте розберемося, чому контент в різних GDS може відрізнятися?

Ключ до розуміння відповіді на це питання лежить в показнику bookability (з англ дослівно -. Можливість або здатність бронювати). Bookability – це одна з ключових характеристик системи GDS, що відповідає за актуальність та достовірність тих даних, які агент бачить на екрані свого комп’ютера в інтерфейсі системи бронювання.

skachannyie-faylyi
 

Якщо показник bookability в окремій ГРС знаходиться на високому рівні, то агент отримує найбільш актуальні відомості про розклад, наявність місць та вартість, а головне – може гарантовано їх забронювати. Відповідно, при роботі в системі з низьким показником bookability, агент може зіткнутися з ситуацією, коли придбати конкретний квиток неможливо (місце вже заброньовано, помінялося розклад, борт або тариф). Представники туркомпаній можуть назвати і більш критичні випадки, коли інформація про анулювання місця приходить, наприклад, вже після того, як поїздка продана клієнту. Або турист дізнається про відсутність свого прізвища у списку пасажирів уже біля стійки реєстрації на рейс.

Безумовно, чим ширше представлена GDS в окремому регіоні, тим більша ймовірність високого рівня bookability. Такі системи співпрацюють з великою кількістю перевізників по всьому світу, включаючи локальних. Під співробітництвом мається на увазі, що авіаперевізник або використовує платформу GDS для авіакомпаній, яка забезпечує їх необхідною автоматизацією (інвенторная система, система реєстрації пасажирів і багажу ін.), Таким чином фактично працюючи з GDS в єдиному середовищі, або користується високим рівнем доступу в GDS. Коли авіакомпанія працює на платформі GDS, агенти отримують найактуальнішу інформацію та мають найвищий рівень bookability.

Партнерство GDS і перевізника також гарантує найбільш вигідні тарифи. У більшості випадків, мова йде про ту ж вартості, яку можна отримати у авіакомпанії через прямі канали продажу. Інформація про кількість авіаперевізників, які є системними користувачами тієї чи іншої GDS є відкритою:

Нескладно простежити взаємозв’язок показника bookability та лояльності клієнта до турагентству. Насамперед, агентство, яке використовує більш поширену GDS, може запропонувати клієнту кращу ціну. Також, йдеться про мінімізацію кількості неприємних випадків, начебто раптової модифікації маршруту, подорожчання поїздки, або несвоєчасного повідомлення про зміни у розкладі. При більш детальному розгляді можна виявити й інші переваги, серед яких підвищення ефективності роботи агентства.

Багато традиційних агентства вже сьогодні на своїх сайтах пропонують клієнтам самостійно придбати авіаквитки. Тут не варто забувати, що в процесі реалізації подібного рішення також важливо вибирати GDS з високим рівнем bookability, яка буде фактично стояти за інтерфейсом бронювання. Адже будь-які проблеми користувача з бронюванням місць на обраний рейс приведуть не тільки до того, що агентство не запрацює через даний канал продажів, але і до репутаційних втрат.

«Як у традиційному, так і в онлайн бізнесі, туристичні агентства, в першу чергу, очікують від GDS, як свого технологічного партнера, актуальний авіаційний контент. У свою чергу, авіакомпанії зацікавлені в тісній співпраці з тими GDS, які забезпечують значну частку їх продажів. Тривале партнерство та ефективне технічну взаємодію з авіакомпаніями Амадей (70% з ТОП перевізників на ринку України – системні користувачі Амадеус), А також значні інвестиції в розвиток цих відносин, гарантують Амадей кращі показники bookability, і забезпечує лідируючі позиції серед туристичних агентств», – підкреслює Олена Торчило, заступник директора «Амадеус Україна».

Таким чином, правильно обрана GDS з високим bookability дає серйозне конкурентну перевагу в процесі пошуку та бронювання авіаквитків, забезпечує гарантовану покупку заброньованого квитка і є основою для побудови лояльних відносин з клієнтами як онлайн, так і традиційним турагентствам.