Майбутнє корпоративної оплати

Запровадження найбільшою британською мережею нового додатку для оплати замовлення у своїх пабах є ринковою інновацією, і, водночас, як це не дивно, показником того, в якому напрямку рухається індустрія корпоративних подорожей.

Вам пора відвідати паб J.D. Wetherspoon. Насправді, це час зробити всім, хто перебуває в діловій поїздці, бо тут на вас чекає платіжна система майбутнього — включаючи оплату тієї ж поїздки.

Цього року найбільша британська мережа пабів J.D. Wetherspoon, котра має трохи менше від 1000 закладів, запровадила додаток “Order and Pay” (“Замовляй і плати”). У використанні він найпростіший. Користуючись додатком, ви знаходите найближчий заклад, і, опинившись на місці,  не мусите йти до барної стійки, як заведено у британців. Натомість, ви обираєте напої та щось із їжі з меню в додатку, обираєте номер столика, вводите номер картки чи обираєте платіжну систему, і поки ви зручно влаштовуєтеся, офіціант вже несе вам замовлення.


Популяризація “невидимих” платежів

Впродовж кількох років ми передбачали, що платежі перейдуть в електронний та “невидимий” (без потреби показувати картку чи зчитувати код з телефону) формат. Наразі саме це й відбувається.

В Китаї це вже стандартна практика — згідно з результатами досліджень Tencent/RDCY/Ipsos, оприлюднених у серпні, в 64 % ресторанів і 74% мереж фаст фуду оплату можна здійснити за допомогою мобільного. Небанківські операції оплати, здійснювані   за допомогою мобільних додатків у Китаї, від 3,8 мільярда доларів у 2013 році злетіли до 97 мільярдів  у 2016. Тобто, це майже 70 мобільних платежів на одну людину.

Революція невидимих платежів уже впевнено крокує споживацьким сектором, і скоро пошириться і на корпоративні оплати. Насправді, це вже почалось: прикладом можуть слугувати Uber для бізнесу та платіжні додатки закладів харчування.


Що отримує організатор поїздок?

Звичайно, менеджерів цієї сфери найбільше цікавить, який вони матимуть зиск із переходу до “невидимих” платежів? З додатком від мережі пабів очевидною є вигода клієнта: не потрібно стояти в черзі, щоб зробити замовлення. Для постачальника – це більш продуктивна система замовлень, а щасливий клієнт — запорука процвітання.

А ось що отримує менеджер. Уявіть, що той, хто здійснює поїздку, використовує платіжний додаток закладу харчування. Частиною вашої роботи є полегшення умов організації подорожі, чого і допомагає досягти зручний механізм оплати. Він заощаджує ті 10-12 хвилин, що слідують за рішенням отримати рахунок.

Це насправді заощаджує час, але його можна зекономити ще за рахунок зменшення часу на розрахунок витрат. Сучасні додатки такого типу уможливлюють зчитування інформації з чека, після чого використовується оптичне розпізнавання символів для оцифровування інформації та її перенесення до звіту про витрати. Однак дана технологія не є цілком надійною, тож є ймовірність помилок.

Додаток для здійснення “невидимих” платежів  під час ділових подорожей вперше автоматизував процес керування витратами  у закладах харчування. Система надсилає  сповіщення, що передається безпосередньо до звіту про витрати  того, хто подорожує до системи планування ресурсів підприємства. Більш того, інформація у сповіщенні повністю відповідає вимогам по ПДВ, для прикладу. Ви не повірите, як часто ми чуємо історії про підприємців, чиї відділи витрат мали ганятися за рестораном чи готелем, щоб мати змогу відправити відкореговане сповіщення і покрити ПДВ.


Почніть керувати некерованим

Але корпоративні вигоди “невидимих витрат” цим не обмежуються. Обсяг інформації по керуванню фінансами, згенерованої оплатою зі звичайної картки, є мінімальним. Зазвичай тільки назва закладу та сума, нічого більш. З додатком для здійснення “невидимих” платежів  до ваших послуг уся інформація по витратах, не кажучи вже про досьє на ресторан.

І тепер, коли ви можете оцінювати, звичайно, що можете й керувати фінансами. Витрати на харчування складають 13% від загальних витрат на поїздку, як стверджують дані досліджень VDR, німецької асоціації організаторів ділових поїздок, однак зазвичай їх не контролюють. Але “невидимі” платежі вперше роблять це можливим. Ви можете з’ясувати, хто є основними постачальниками у тому чи іншому місті, і провести з ними перемовини щодо можливості надання знижок. Ви можете не тільки визначати, як й відслідковувати те, скільки може витрачатися на їжу та який обсяг алкоголю споживається.


Три парадокси “невидимих” платежів

Невидимі платежі стануть звичними у кожному з аспектів поїздки. Чи це обід у ресторані, чи виклик таксі, чи виїзд з паркування, все більша кількість подорожуючих у справах відмовлятиметься від користування картками.

Завдяки цій системі оплати з’явилися три цікаві парадокси:

  • для осіб, що здійснюють поїздки, розрахунок стає більш зручним та гнучким, але при цьому він буде знаходитися під більш пильним контролем;
  • стаючи “невидимими”, платежі набувають більшої ваги і та стають більш централізованими в процесі організації та керування поїздками;
  • це останнє слово у технології знаходиться на вершині одного з найбільш сталих концептів у системі корпоративних виплат;

Джерело публікації Business Travel iQ Weekly Insight